Шаардык кеңештердин тизмеси > Кара-Суу шаардык кеңеши > "Биздин Кыргызстан" саясий партиясы

2021-ЖЫЛДЫН 28-НОЯБРЫНДА ӨТКӨРҮЛҮҮЧҮ

КАРА-СУУ ШААРДЫК КЕНЕШИНИН ШАЙЛООСУНА КАТЫШУУ ҮЧҮН «БИЗДИН КЫРГЫЗСТАН» САЯСИЙ ПАРТИЯСЫНЫН КАРА-СУУ ШААРДЫК БӨЛҮМҮНҮН ШАЙЛОО АЛДЫНДАГЫ ПРОГРАММАСЫ

Шаарыбыздын өнүгүүсү - биздин келечегибиз!!!

Өлкөнүн биримдиги үчүн жана сепаратизмдин ар кандай көрүнүштөрүнө каршы туруп, биз жарандардын жана алардын улуттук бирикмелеринин эркин руханий жана маданий өнүгүүсүнө өзгөчө мани беребиз.

Биз үй-бүлө институтун чыңдоо, энелерди жана балдарды коргоо, балдарды тарбиялоо үчүн ыңгайлуу шарттарды түзүү, карыларга жана майыптарга кам көрүү , үй–бүлөөлүк зордук зомбулуктарды алдын алуу жана жоюу үчүн.

ШААР КУРУУ

Шаар куруу тармагы шаардын экономикасынын ар кандай тармагын өнүктүрүүнүн алгачкы негизи болуп саналат. Шаар куру жаатында акыл-эстүү жана компетенттүү саясатсыз экономиканын тигил же бул тармагын өнүктүрүүгө артыкчылык берүү жана адам  үчүн ыңгайлуу жашоо жана жашоо шарттарын камсыз кылуу мүмкүн эмес. Курулуш  комплексине, эл чарбасынын маанилүү компоненти катары, жаңы өндүрүштүк жана өндүрүштүк эмес фонддорду түзүү, улуттук экономиканы модернизациялоо, социалдык инфраструктураны өнүктүрүү жана Кара–Суу шаарынын калкын турак жай менен камсыз кылуу маселелери болуп эсептелет.

Бул Стратегияны ишке ашыруу, курулушта жана курулуш материалдарын өндүрүүдө өндүрүштүк потенциалды өнүктүрүүнү, жаратылыш ресурстарын сарамжалдуу жана тең салмактуу пайдаланууну, калкты турак жай, билим берүү, саламаттыкты сактоо, маданият жана спорт менен камсыз кылууну, маданий жана улуттук архитектурадагы жана курулуштагы уникалдуулук.

Турак жай куруу - жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын негизги милдеттеринин бири.

Шаар куруу пландаштырылып жаткан агымдын жана автоунаалардын санынын өсүшүн эске албайт, натыйжада унаа токтоочу жайлар жана абанын булганышы көйгөйү бар.

Шаар куруу документтеринин жоктугу шаардын жана калктуу конуштардын башаламан өнүгүүсүнө, аларды жашылдандыруу аймактарынын кыскаруусуна, унаа токтоочу жайлар ээлеген аянттын көбөйүшүнө алып келди.

ТРАНСПОРТТУК КООПСУЗДУК

Адистер муниципалдык транспорттун өнүгүшү керектигин бир канча убакыттан бери айтып келишет, бирок чектелген муниципалдык бюджет жарандардын бардык муктаждыктарын жаба албай келет.

Кара-Суу шаары эл аралык, мамлекеттик, регионалдык жана жерг иликтүү маанидеги бир нече шаар аралык магистралдар бириккен автоунаа транспортунун борборлорунун катарына кирет.

Б.а. шаарда автомобиль (ички жолдор 59 км.тузот) жана темир жол транспорттору онуккон. Шаар аймагынан Ош-Кара-Суу-Мырзаке-Озгон-Бишкек, Кара-Суу-Анжиян автомобиль жолдору жана Ош-Кара-Суу-Жалал-Абад темир жолдору өтөт. Ош аэропорту Кара-Суу шаарынан 15 км аралыкта жайгашкан.

Учурдагы Программа: Шаардыктар үчүн Коопсуз шаарды жаратуу: шаар ичиндеги светофорлорго камераларды орнотуу, коопсуздукту жаратып, кылмыштуулуктун жоюлушуна алып келет. Шаардын жолдорунун жээгиндеги муниципалдык унаа токтоочу жайларда акы төлөнүүчү паркингдин заманбап автоматташтырылган тутумун киргизүү; жол кыймылын башкаруунун автоматташтырылган тутумун киргизүү (коопсуз шаар).

ЭКОНОМИКА

Кара-Суу шаарынын так ортосунан Ош-Кара-Суу-Мырзаке-Озгон-Бишкек Автомобиль жолу өтүп жана Орто Азиядагы эн чон базарлардын бири болгон “Туратали” базары шаарыбызга чектешип, жайгашкан. Шаар ичинде коптогон көмүскө кичи бизнестер өнүккөн.

Сунуштар:

- көмүскө экономика субьектилеринин аракеттерин мыйзамдаштыруу;

- ишкерлерди колдоо максатында муниципалдык каржы институттарын түзүү маселелерин кароо;

- жергиликтүү бюджетти толтуруу максатында муниципалдык мүлктү сарамжалдуу пайдалануу;

- шаардык деңгээлде ишке ашыруулучу инвестициялык долбоорлорго такай мониторинг жүргүзүү жана гранттык негиздеги инвестицияларды колдонуу.

ЭКОЛОГИЯ

Орто Азиядагы ири базарлардын катарындагы “Туратали” базарына ар тараптан ийри жана майда автоуналар кирип, күнүгө болжол менен 3000ге жакын автоунаалар кирип чыгат. Шаарыбызда топтолггон чан, газ абаны булгап турат. Айлана-чөйрөгөтийгизген таасиринин мүнөзүнүн конструктивдүү өзгөрүүсү, эгерде мындай мүмкүнчүлүк болбосо, айлана-чөйрөнү зыяндуу өндүрүш калдыктары менен булгоого алып келген чарбалык иш-аракеттердин алдын алуу жана токтотуу.  Экологиялык жактан таза шаардык коомдук транспорттун өнүгүшү. Өзгөчө корголуучу жаратылыш аймактарын (парктар, скверлерж.б.) түзүү жана өнүктүрүү, аларды коргоо механизмдерин өркүндөтүү жана чыңдоо.

МАДАНИЯТ

Кара-Суу шаарында “Ала-Тоо” кинотеатры, Ж.Бөкөнбаев атындагы фасаддык бөлүгүндө Улуу Ата-Мекендик Авган согуштун катышуучуларына арналып тургузулган эстелиги жайгашкан борбордук парк, райондук маанидеги маданият үйү жана китепкана, чон стадион жайгашкан. Сунуштар:

-шаардыктар жана шаарыбыздын коноктору үчүн маданияттуу эс алуусуна шарт жана иш-чараларды түзүү,

- шаардыктар жана шаарыбыздын коноктору үчүн китепкандадагы китеп базасын түзүү жана жанылоо,

КОРРУПЦИЯ МЕНЕН КҮРӨШҮҮ

Коррупция жана коррупцияланган негизги булактарынын бири – көмүскө экономика. Көмүскөэкономиканынүлүшү 25% дан 50% гачейин.

Негизги өзгөрүүлөр: Мамлекеттик сатып алуулар жөнүндө бардык маалыматтар Интернетте жарыяланууга тийиш.

Мыйзамдарда белгилүү бир тендерлерге байланыштуу бардык маалыматтарды Интернетке жарыялоо милдети каралган.

Мамлекеттик тендерлерге ачык компаниялар гана катыша алышат. Эгерде подрядчик ачык акционердик коом болсо, анда ал менчик структурасын көрсөтүшүкерек.

Интерактивдүү бюджет ашыкча чыгымдарды аныктоого жардам берет. Жеке кирешелерди жана чыгымдарды оңой эле табуу мүмкүнчүлүгүнөн улам, финансылык сыртка чыгуусу кыйыныраак болот. Электрондук аукциондор кызматтарды жана материалдарды сатып алууда үнөмдөөнү камсыз кылат.

КООПСУЗ ЖАНА АКЫЛДУУ ШААР программасын жайылтып, кеңейтүү ИНВЕСТИЦИЯЛАР Кыргыз Республикасынын экономикасын өнүктүрүүнүн заманбап шарттарында улуттук экономиканын тармактарын өнүктүрүүгө тартылган жана потенциалдуу инвестицияларды пайдалануунун натыйжалуулугу эң актуалдуу маселе болуп саналат.

Белгилүү болгондой, инвестициялар прогрессивдүү экономикалык өнүгүүнү камсыз кылуучу эң маанилүү фактор болуп саналат, анткени дал ушул инвестициялык долбоорлор аркылуу өндүрүштүн өсүшү, жумуш менен камсыз кылуу, экономиканын өндүрүштүк-техникалык потенциалын жаңылоо сыяктуу макроэкономикалык маселелер чечилет. Ушуга байланыштуу, белгиленген көйгөйдүн практикалык аспектилерин гана эмес, методикалык маселелерин да кеңири талкуулоонун зарылдыгы бар.

Сунушталат:

  1. Өнүгүү үчүн жергиликтүү бюджетинин каражаттарын максаттуу программаларга берүү үчүн гана пайдалануу.
  2. Инвесторлорго муниципалдык бийлик органдарында болгон инвестициялык рынок жөнүндө маалыматтарды жайылтуу жана бекер берүү.